Medarbejder- & lederudvikling

Styrk samarbejdet under åben himmel og overfør det til hverdagen i virksomheden

Vi tilbyder muligheden for at gennemføre interne træningsforløb i samarbejde med et konsulenthus, specielt designet til ledende medarbejdere eller medarbejdere generelt. Forløbet drejer sig om matchrace kapsejlads og har et særligt fokus på “hands on” og praktisk træning.

Deltagerne vil opleve en stejl læringskurve, hvor de arbejder på flere mentale planer. Nogle af de centrale erfaringer inkluderer:

  1. Værdien af at lægge en fælles strategi: Deltagerne lærer betydningen af at udvikle og forstå en fælles strategi, og hvordan dette er afgørende for succes. Alle skal arbejde i samme retning for at nå målene.
  2. Alle spiller en afgørende rolle: Teamarbejde står i centrum, og deltagerne erkender, at ingen kan opnå succes alene. Hver enkelt skal præstere på deres position for at bidrage til holdets samlede succes.
  3. Vigtigheden af kommunikation, samarbejde og feedback: Deltagerne opdager, at konstant forbedring og succes afhænger af effektiv kommunikation, tæt samarbejde og konstruktiv feedback.

I modsætning til andre former for teambuilding er alle på lige fod, da de fleste ikke har erfaring med at sejle, især ikke i en kapsejladsbåd. Alle starter, groft sagt, som lige inkompetente, hvilket gør det til det ideelle værktøj til at udvikle mennesker både individuelt og i grupper.

Få din pris, når du ringer til os - eller bestil et opkald

Forløbet

Kapsejladsen bruges som aktivt redskab for at sikre en god og tryg træningsbane, hvor medarbejderne på egen krop kan få praktiske erfaringer og afprøve ny tillærte redskaber i praksis. 

Medarbejderne kommer selv til at sejle bådene, hvor de skal samarbejde i mindre teams om at vinde. I bådene er de i intens kamp mod konkurrenterne (hinanden) og der er kontant afregning for fejl og forkerte beslutninger. 

Der evalueres løbende, så teamet som helhed og de enkelte deltagere får feedback af instruktørerne og af hinanden på deres ageren i ledelsesrollen og deres samarbejde og kommunikation i teamet.

Udbytte af forløbet

Det endelige indhold defineres nærmere – men der vil blive arbejdet med 

  • Deltagernes personlige forudsætninger og forventninger til lederrollen/rolle i et team
  • Teori i relation til lederrollen/high performance teams, som kobles til den praktiske træning
  • Ligeværdig, konstruktiv og fremadrettet feedback fra undervisere og øvrige deltagere
  • Identifikation af deltagernes stærke sider samt udviklingsområder, så de ved, hvor de fremadrettet skal have fokus ift. udvikling

Potentielle temaer kunne bl.a. være: Samarbejde, kommunikation, ledelse af teams, feedback, motivation, tillid, ledelse af forskellige profiltyper og andet, som defineres nærmere.

Har deltagerne tidligere fået udarbejdet personprofiler, kan dette inddrages.

Undervisere, program og pris

Vi samarbejder med en række konsulenthuse, som vi gerne præsenterer nærmere. Du kan se hvilke konsulenthuse, vi arbejder med her. I er også velkommen til at benytte egne leverandører.

Vores tilgang til træningsforløb er fleksibel, og vi udarbejder programmet ud fra jeres ønsker og behov. Efter en indledende dialog udarbejder vi et tilbud, der sikrer et tilfredsstillende udbytte for jer. For at opnå en dybdegående og værdifuld oplevelse anbefaler vi en varighed på mindst 5 timer, men vi står også til rådighed for længere sessioner, afhængig af programmets kompleksitet og sammensætning.

Vi har 10 både, og kapaciteten i disse kan være op til 100 personer afhængig af dagens program og sammensætning.

Team- & kommunikationstræning

Hos GoSail kan I få team- og kommunikationstræning, hvor medarbejderne møder hinanden i nye rammer og samarbejder på en måde, de aldrig har prøvet før. Medarbejderne sejler i teams på 4-5 personer, hvor de undervejs skal lære at samarbejde om at få båden til at sejle optimalt og i den ønskede retning, og det hele kulminerer med afsluttende kapsejladser, hvor de forskellige teams dyster mod hinanden.

Kundepleje

Med et kundearrangement hos GoSail kan du skabe den gode relation og den gode kundepleje. Med netop dette kundearrangement kan du invitere på en unik oplevelse, som de sikkert ikke har prøvet før. Alle kan være med og sejlkundskaber er ikke nødvendige, da vi giver alle en grundig instruktion.